torsdag den 5. januar 2012

Alt godt fra ovnen

I dag har vejret igen været stormfuldt og vådt, hvad er mere oplagt på sådan en dag som at bage brød.
Juleaftensdag fik vi et lækkert hjemmebagt brød hos Steffan, et rigtig lækkert brød, dette måtte jeg da bage.

150 gr. margarine
3 dl mælk
50 gr. gær
50 gr. sukker
1 tsk. salt
kardemomme
1 pk. rosiner
2 æg
600 gr. mel         Hæves 1/2 time, slås ned og efterhæver, bages ca 1/2 time v. 200 gr.




Når ovnen nu alligevel var i gang kunne jeg da lige lave en skål af hama-perler

3 kommentarer:

  1. Hej Lone , jeg undre mig meget over hvordan søren du har lavet denne helt vildt flotte hamaskål ? Vil du dele din idee ? Kh Dorte

    SvarSlet
  2. Den vil ikke lægge mit svar ind

    SvarSlet
  3. Så tror jeg det lykkedes. Jeg deler gerne min ideer . Du finder en skål der tåler at komme i ovnen , smør den med madolie. Herefter hælder du en håndfuld perler i skålen og maser dem stille og roligt på plads, bag ved 200 gr til perlerne er smeltet sammen , Lone

    SvarSlet